ESPAI DOMÈSTIC

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Quan s’obre la cortina de l’espai és el moment d’endinsar-nos en el joc de l’espai domèstic i prendre uns rols, un moment d’imitació del món adult. Mentre observo el seu joc em pregunto: aprenen conductes que els ajuden a créixer o creixen jugant a ser? …
A l’espai de la cuineta juguen a ser cuiners, cambrers i hi posen tot el simbolisme. Quan obren l’aixeta fan el soroll de l’aigua quan surt i esquitxa la pica, premen amb força el fregall, l’escorren i tornen a tancar l’aixeta.


Cada u hi posa el seu detall, i ja ho diu la dita “fent i refent, aprèn l’aprenent”. Això és el que fan en cada un dels indrets per on passegen. I quan no ho tenen clar es permeten el temps d’observar per fer després.
Van a comprar per fer menjar, el posen en plats, a la cassola, i al forn, paren i desparen taula.

A l’espai domèstic trobem també un racó amb textures, llavors, per destriar, classificar, separar, triturar, barrejar, comparar….

Sempre hi ha el moment que hem de posar una mica d’ordre i escombrar.


I per aquells que busquen el seu moment més creatiu podem anar a la taula de composició. On amb aquarel•les i llavors reproduïm escenaris inimaginables, moltes vegades segons el material escollit semblen presentacions de plats ben gustosos.

L’adult també té un rol, a vegades participant del joc a què et conviden i d’altres observant tots aquests processos. Una observació que va enregistrant en una llibreta. Si algun dia deixa el lloc lliure, de ben segur que alguna criatura també prendrà aquest rol, i amb tot detall escriurà a la llibreta allò que ha vist o ha sentit.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aquesta entrada ha esta publicada en Curs 2013-2014, DOMÈSTIC I TEATRE. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.