TEMPS DE MATERIALS

Tots els infants tenen una impressionant capacitat per aprendre, cada u al seu ritme i al seu temps. És responsabilitat nostra, dels adults, respectar aquest temps i proporcionar-los-hi uns ambients que cobreixin i satisfacin les seves necessitats.

Els hem de donar la oportunitat i confiança d’utilitzar la llibertat des del primer moment, per poder arribar a ser un adult amb capacitat de fer front als problemes de la vida.

En el moment de materials l’infant té accés lliure per escollir el material i experimentar, jugar amb ell, per superar els petits reptes que es proposi, segons l’interés d’aquell instant.

CIMG0409 [640x480]

L’infant treballa en un procés d’assaig-error que li permet anar construint el seu coneixement.

Els materials estan distribuïts en quatre àrees diferents: vida pràctica,material sensorial, material matemàtic i material de llengua.

Amb les activitats de vida pràctica , va adquirint una independència, i un control motor: traspassar aigua, cordar, utilitzar pinces,…

Amb el material sensorial s’estimula els sentits

També es posa en situació de manipular material per adquirir les primeres nocions  de lògica, geometria, de càlcul,  de mesures i gaudir amb alguns jocs matemàtics.

Amb el material de llenguatge es prepara pel procés de la lectura i la escriptura.

És un moment que pot escollir estar sol o compartir les seves habilitats i destresses amb els companys

Aquesta entrada ha esta publicada en COMPARTIM MOMENTS, Curs 2013-2014, GRUP PETITS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.