Petit diari del Camp d’Aprenentatge de l’Alt Berguedà


– Esmorzem davant de la cara est del Pedraforca
– El Roger ens explica la formació del Pedraforca i les raons dels dos pollegons, el superior i l’inferior. Amb la Roser fem una activitat d’interpretació del paisatge: físic, antropològic i biòtic.
– Després l’Anselm, el xofer del nostre bus, ens ha portat als dos miradors del Pedraforca . Allà ens han explicat la historia del Lluís Estasen, l’home que per primer cop va escalar la cara Nord del Pedraforca. A més hem fet un joc de tancar el ulls i sentir el que la natura ens regala.
– Hem agafat força i xino-xano hem arribat fins al refugi Lluis Estasen, on ens hem estirat i hem dinat tots plegats. Una mica de temps lliure.
– Cap a 2/4 de quatre hem començat la baixada per una altra ruta fins el poble de Saldes. En total hem fet uns 5 kilòmetres i uns 500 metres de desnivell.
– L’Anselm ens porta a la casa de colònies.
– Berenem amb un nou missatge de la Lilit.
– Pugem a les habitacions i preparem el llit. Juguem una estona: ping-pong, cartes, futbol, dibuixos,…
– A sopar! Menú: sopa, amanida , peix i crema de xocolata.
– Assemblea amb espelmes i joc de nit “salvem a la Lilit”.
Molt bona nit!

Els infants diuen, senten, pregunten,…
“ Ariadna, aquest camí et sembla millor?”
“Quina alçada fa el Pedraforca?”
“Crec que he vist l’escombra de la Lilit”
“Què signifiquen les marques blanques i grogues?”
“Jo no sé si m’atreviria a escalar com el Lluis la cara nord del Pedraforca”
“ Sento molta tranquil•litat”
“El dia ha passat molt ràpid”
“Estic content perquè els altres estan contents”
“M’he torçat el turmell i em trobo estrany, mai havia estat en una casa envoltada d’arbres”
“M’ha agradat molt l’excursió i veure el Pedraforca”
“Amb el silenci he sentit la respiració dels meus companys”

……………………………………………………….

BON DIA !!! FELICITATS POL FORNELL

Després d’una nit molt curta perquè era la primera nit fora i volíem compartir i jugar amb els companys, ens hem despertat amb molta energia per poder anar a Castellar de n’Hug !!!!!

Aquesta entrada ha esta publicada en Curs 2013-2014. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.